Cultura da Convergência
PDF (Português (Brasil))

Comment citer

Christofoletti, R. (2008). Cultura da Convergência. Brazilian Journalism Research, 4(2), 199–202. https://doi.org/10.25200/BJR.v4n2.2008.173

Résumé

Três idéias já seriam suficientes para que a leitura de “Cultura da Convergência”, de Henry Jenkins, interessasse a jornalistas e pesquisadores da área: a convergência midiática como um processo cultural; o fortalecimento de uma economia afetiva que orienta consumidores de bens simbólicos e criadores midiáticos; a expansão de formas narrativas transmidiáticas.
https://doi.org/10.25200/BJR.v4n2.2008.173
PDF (Português (Brasil))

Copyright for articles published in this journal is retained by the authors, with first publication rights granted to the journal. By virtue of their appearance in this open access journal, articles are free to use, with proper attribution, in educational and other non-commercial settings.

 

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.